Leírás
Visnu, Brahmá és Siva együtt alkotják a hindu háromságot. Siva a pusztító, aki a kali-júga, tehát a jelenlegi korszak végén eljárva a pusztítás táncát az egész univerzumot megsemmisíti. Siva a tudatlanság kötőerejének, a tama-gunának az irányítója. Nevének jelentése: kegyes, üdvözítő. Állandó mellékneve: pusztító.
Bár ő az anyagi világ ura, a múlt, a jelen és a jövő ismerője, mentes az anyagi szennyeződéstől. Nem áll kapcsolatban senkivel, és nincsen senki, aki az ellensége lenne.
Ikonográfikusan Sivát ábrázolhatják kettő, három, négy, nyolc, tíz vagy akár harminckét karral is. A kezeiben tartott különböző tárgyak a következők: háromágú szigony (triszúla), harci korong (csakra), harci bárd (parasu), homokóra alakú dob (damaru), imafüzér (aksamálá), szarvas (mriga), hurok (pása), bot (danda), íj (pináka vagy adzsavaga), varázspálca (khatvánga), lándzsa (pasupata), lótusz (padma), koponyából készült ivóedény (kapála), tükör (darpana), kard (khadga) és így tovább.
Hosszú, befont hajából álló koronáját a félhold díszíti, s hajfürtjei közül a Gangá folyó árja zuhog alá. Ruhaként egy tigrisbőrt és egy elefántbőrt visel. Egész testén kígyók találhatók, melyek a nyakláncát, az övét, a szentelt zsinórját és a karpereceit képezik. Nyaka körül egy koponyákból álló füzért hord. Meditációja során tigrisbőrön ül, és soha nem fogad el semmilyen fényűző ruhát, füzért, ékszert vagy illatszert.
Isten a saját képére és hasonlatosságára teremtett minket. Tekintsünk hát szeretettel és tisztelettel Istenre, hogy a tőle kapott szeretet és tisztelet magasabb szintre emelhessen minket. Ahogy Isten energiája jelen van bennünk, úgy van lehetőségünk hitet és szeretetet teremteni. A jó gondolkodással életet és teret adunk az emelkedésnek.
Az isteni energia megélésének számos lehetősége van. Gondolhatunk itt az imára, szent szolgálatra, meditációra. India ősi világában úgy tartják, hogy az imák, szent hangok, mantrák ismétlése, zengetése feltölt minket az isteni szeretet rezgésével.
Az adott Istenség képe emeli az imák erejét.
A különböző indiai Istenségek más-más vágyat, óhajt, könyörgést fogalmaznak meg. Mindegyik más célra koncentrál, más energiát teremt a környezetünkben.
Érdemes úgy kiválasztani, hogy a teremtésünk, a vágyaink szerinti élethelyzetet segítsék és támogassák.
A képet kitehetjük falra, akár bekeretezve, de kerülhet például házi oltárra, szentélyre is.